Medverkan i seminarium 12 mars: Konsten att fostra barnkonsumenter

Marcus Gianneschi från CFK medverkar i seminariet "Konsten att fostra barnkonsumenter" den 12 mars. Seminariet arrangeras av ABF i Göteborg.

Marcus Gianneschi  medverkar i seminariet "Konsten att fostra barnkonsumenter" den 12 mars som arrangeras av ABF i Göteborg.

Om seminariet (från ABFs webbplats):
Vad innebär det att ha och att vara barn i ett kommersialiserat och prylfixerat samhälle? Hur påverkas barn av varumärken, reklam och metabudskap? Hur kan barn skilja reklam från information, och förstå reklamens syfte och metoder? Barn är en viktig konsumentmålgrupp. Marknaden omsätter miljardbelopp.

Medverkar gör:
Katarina Bjärvall journalist, författare till Vill ha mer. Om barn, tid och konsumtion
Marcus Gianneschi fil.dr. företagsekonomi, konsumtionsforskare, aktuell med avhandlingen Vara och märkas – unga konsumenters relationer till klädindustrins varumärken
Anita Nordin projektet Verkligt Viktigt, mediekritiska nätverket Allt är Möjligt

Samtalsledare: Cecilia Verdinelli kulturskribent, tid. Ord&Bild-redaktör

Tisdag 12 mars 2013, kl 19.00
Restaurang Trappan, Folkets Hus Järntorget, Göteborg

Länk till föreläsningen på ABFs webbplats