Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se
Starta eller stoppa snurran

Sveriges största forskningscentrum inom konsumtionsområdet

Centrum för konsumtionsvetenskap är Sveriges största forskningscentrum inom konsumtionsområdet. Våra forskningsteman är hållbar konsumtion, digitalisering, genus mode och design, kultur, mat och nationella konsumtionsmönster. Målsättningen är att skapa ny kunskap om konsumtion och konsumtionsmönster som är relevant för forskare, myndigheter, organisationer, näringsliv och konsumenter. Läs mer...


 

Nya publikationer

Magdalena Petersson McIntyre et al. (2019) Hur konsumtionen digitaliseras

Christian Fuentes, Johan Hagberg, Hans Kjellberg (2019) Soundtracking: music listening practices in the digital age

Magdalena Petersson McIntyre (2019) Gender by design: Performativity and Consumer Packaging, Design and Culture

Fler...

Kalender

Till kalendern

School accredited by:

Equis EFMD logotyp AACSB logotyp AMBAS logotyp
Sidansvarig: Henric Karlsson |Sidan uppdaterades: 2018-10-30
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?